niedziela, 20 stycznia 2013

Sprzedawcy marzeń

Oglądając reklamy można zaobserwować jakimi pragnieniami żyjemy. Sprzedawca produktu odwołuje się do naszych pragnień i mówi nam ( za pośrednictwem reklamy)  że jego produkt jest rozwiązaniem naszych problemów, dzięki niemu spełnią się nasze marzenia.Reklama nie jest informacją handlową, jest kłamstwem. Dobra reklama jest kłamstwem doskonałym, które sami sobie wmawiamy. W codziennej walce o swoje miejsce w świecie przywiązujemy wagę do symboli swojej pozycji. Zestaw przedmiotów z reklam telewizyjnych daje nam poczucie bycia na fali, nadążania za światem. Matki widzą swoje dzieci piękne mądre i zdrowe w śnieżnobiałych koszulkach wypranych w proszku "Xyz". Wspaniali dzielni mężczyźni unikający wzroku szefa bo "plan się sypie" czują moc ściskając butelkę najbardziej piwnego z piw. Samotne kobiety na pewno poznają w końcu " tego jedynego" muszą tylko kupić  jeszcze bardziej wybielającą pastę do zębów, a ich uśmiech zniewoli każdego. Im bardziej skuteczna ma być reklama tym do szerszego kręgu powinna się odnosić i w najbardziej podstawowe pragnienia powinna trafiać. Stąd wykorzystanie tematu erotyki we wszelkich reklamach, przecież ten aspekt dotyczy niemal wszystkich. Jesteśmy sterowani i płacimy za swoje pragnienia których i tak nie jesteśmy w stanie zaspokoić.

2 komentarze:

  1. Trafna obserwacja.

    Jest jednak drugie dno. Dlaczego te same reklamy sa emitowane w nieskonczonosc? Przeciez juz po 2-3 emisji wiem, ze najbielsze zeby ma sie po pascie X. Chodzi o to, ze ludzie kiepsko sie ucza. W swojej masie sa debilami. Trzeba im pokazac ta sama tresc 100 x zeby w koncu zapamietali, ze jak sa w sklepie, to maja siegnac po paste X!

    Reklamy sa dla spoleczenstwa bardzo szkodliwe, bardziej niz tyton i alko razem wziete. Wycinaja krytyczne myslenie konsumenta i nabijaja kieszen tym oligarchom, ktorzy maja kase na reklame. W ten sposob male firmy nie maja szanse na przebicie sie na rynku.

    Od reklam ich wytworcy powinni placic 1000 % akcyzy, czyli cena za czas antenowy x 10.

    slomski.us

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłamstwo żeby stało się prawdą musi być powtórzone 1000 razy.
      Nie ważne czego dotyczy- pasty do zębów, religii czy ukochanego wodza. Za reklamę skierowaną do dzieci wsadzałbym za kraty, to samo z religią w przedszkolu. Dr Goebbels śmieje się zza grobu.

      Usuń